מיסוי ייצוג והכוונה

מידע נוסף

ידוע כי המגזר העסקי  חותר באופן תמידי לשם הפחתת חבות המס האפקטיבית בדרכים לגיטימיות. כל הכרוך בהתנהלות אל מול שלטונות המס, מחייב ידע נרחב והיכרות של שלבי הייצוג. צברנו שנות ניסיון רבות בקיום דיוני מס מול רשויות המס בישראל (מס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי)  לרבות מול מחלקות מקצועיות, ביישום של חוקי עידוד וכן בגיבוש הסכמים עבור תאגידים בינלאומיים המקיימים פעילות עסקית בישראל.

 

אנו עוסקים בליווי עסקאות ובפעילויות שונות של השקעה בישראל ובעולם, מלווים בתהליכי המו"מ עד להסכמות מסחריות וכן בגיבוש הסכמים מחייבים (בשיתוף עם יועצים משפטיים) עד לחתימתם  תוך מתן דגש למבנה מס מיטבי בנסיבות העסקה.

"הקביעה והעובדה, כי הצדדים המעורבים בחרו בסוג מבנה משפטי-דל במיסים, אינה בהכרח משקפת ומצביעה על מבנה 'מלאכותי' ו\או 'בדוי' כזה או אחר. זכותם, ויש היגידו חובתם, של מומחים בעניינים של מיסים, לתכנן את העסקאות המשפטיות ככה שלא תהיינה עתירות מס" / מ. שמגר, הנשיא של בית המשפט העליון דאז, דנ"א 3017/94, חזון דוד ואח' נ' מנהל מס שבח מקרקעין.

 

ייצוג בדיוני מס – מ"ה, מע"מ, ביטוח לאומי:

צברנו ניסיון רב בייצוג מול רשויות המס בעשרות רבות של דיוני מס מול כל פקידי השומה בארץ. בכל הליכי הדיון שנוהלו על ידינו (בעיקר מול  מס הכנסה ומס ערך מוסף) הצלחנו להגיע להסכמים מיטביים עבור  לקוחות המשרד.

ייעוץ ותכנון מס:

תכנון המס הינו הליך מקצועי התואם את חוקי המיסוי בישראל, בעזרתו ניתן להפחית את תשלומי חבות המס. תכנוני המס מיועדים לכל אדם/פירמה המעוניין לבחון אפשרות להפחתת תשלומי המס במסגרת הוראות החוק, או לחילופין, המתמודד עם מצב עסקי, כלכלי או משפטי מורכב בנוגע לסוגיות מס כאלו ואחרות.

נדלן ומיסוי מקרקעין – השקעות של ישראלים בנדל"ן בחו"ל, השקעות תושבי חוץ בנדל"ן בישראל:

על פי הערכות של מומחים בתחום הפיננסי, קופת האוצר של המדינה מתעשרת מדי שנה בשל תכנון מס לקוי ו\או חסר.. ובעקבות כך נישומים  פשוט לא עומדים על זכויותיהם ולא פועלים לשם הפחתת חבות המס.
אחד האלמנטים אשר מאפיינים את תחום עסקאות הנדל"ן, טמון בריבוי המיסים ותשלומי החובה השונים אשר עשויים לחול בעסקת מכירת  הנכס.

זכותו החוקית של כל נישום לתכנן את צעדיו העסקיים מראש באופן בו יצמיח חסכון במס. זכותו של חייב המס לדחות תשלומי מס, ככל וניתן במגבלות החוק. היות והוראות בדין נועדו לשם הקלה על הנישומים, זכותם ואף חובתם של הנישומים  לנצלן ולטייב  תהליכים.

גילוי מרצון:

צברנו ניסיון בהליכי גילוי מרצון אל מול רשויות המיסים, לפיו יחיד או עוסק, מגלה מרצונו עבירת מס שביצע. מקרים אלו, מוגדרים "גילוי מרצון" כאשר אין בידי רשות המס מידע בנושא העבירה, או שעדיין לא נפתחה נגדו חקירה גלויה או סמויה בנושא.

חייבי המס שעברו עבירות מס, עשויים לזכות בחסינות מלאה מפני הליכים פליליים הקשורים בעבירות המס שביצעו. עסקנו גם הליכי גילוי אנונימיים (מאושרים לתקופה מוגבלת מעת לעת).

שוק ההון:

מס רווח הון הוא מס המוטל על רווח הון, שהוא גידול בהון הנוצר בעת מכירתו של נכס, כלומר ההפרש שבין התמורה שהתקבלה בעד הנכס ובין מחיר רכישתו. המס נגבה בעקבות מכירת הנכס. מס רווחי הון מקובל במדינות רבות כולל ישראל.

מס רווחי הון בישראל מוטל במסגרת פקודת מס הכנסה. המס מוטל על מימוש נכסים כגון פיקדון בבנק,  ניירות ערך, חברה, מוניטין ועוד (המס המוטל על רווח הון במכירת נדל"ן בישראל קרוי מס שבח מקרקעין).
המס על רוב רווחי ההון בישראל עמד על 20% עד לשנת 2012, ואז הועלה לשיעור  של 25%, למעט מספר סייגים לרווחי הון אשר ממוסים ב-15% בלבד.

  • הבחנה בין הכנסה הונית להכנסה פירותית.
  • ניכוי מס במקור מניירות ערך זרים.
  • זיכוי ממס ישראלי בגין מיסי מדינה זרים.
  • אמנות למניעת כפל מס.
  • קיזוז הפסדי הון בישראל.
  • קיזוז הפסדים של ניירות ערך זרים.
  • התייחסות הרשויות בישראל למטבעות הדיגיטליים וסיווגם לצורכי מס.

החלטת מיסוי (רולינג)

"החלטת מיסוי" הינה החלטה בכל הנוגע לחבות המס, תוצאות המס או ההשלכות על חבות המס בשל פעולה, שביצע מבקש החלטת מיסוי או בשל הכנסה, רווח, הוצאה או הפסד שהיו לו. החלטת מיסוי תינתן ע"י המוסד להחלטות מיסוי, קודם לביצוע הפעולה ובמקרים מסוימים אף לאחר ביצועה.

מנהל רשות המיסים רשאי לקבוע החלטת מיסוי בהסכם או שלא בהסכם וכן לקבוע כי לא תינתן החלטת מיסוי כלל. קבע המנהל החלטת מיסוי לא יוכל לחזור בו אלא אם כן לא נמסר לו כל המידע או שונו הנסיבות או שנמסר לו מידע כוזב, שגוי או מטעה.
מי שהגיש בקשה להחלטת מיסוי לא יוכל לחזור בו מבקשתו אלא באישור המנהל.